
El dissabte 4 d’octubre de 2025, el Consorci de l’Alta Garrotxa organitza una nova sortida matinal per conèixer la vegetació i la flora dels diferents hàbitats dels entorns del poble d’Oix, un indret d’alt valor natural dins del territori de l’Alta Garrotxa.
L’activitat estarà guiada per Xavier Oliver, botànic de la Institució Catalana d’Història Natural, que conduirà un recorregut d’uns 10,4 km, amb 483 metres de desnivell, una dificultat mitjana i una durada aproximada de 5 hores.
Durant la caminada s’identificaran diverses comunitats vegetals i espècies de flora característiques de la zona, que permetran aprofundir en el coneixement del patrimoni natural de la vall.
Informació pràctica:
📍 Punt de trobada: Aparcament a l’entrada d’Oix
🕘 Hora d’inici: 9:00 h
🚗 Accés: Des de Castellfollit de la Roca, prendre el trencant al poble d’Oix
🥾 Què cal portar: Lupa, llibreta d’apunts, calçat adequat per caminar per terreny de muntanya, aigua i esmorzar
✉️ Inscripcions: Activitat gratuïta amb inscripció prèvia a info@altagarrotxa.org
Aquesta sortida forma part del programa de sensibilització i divulgació del patrimoni natural impulsat pel Consorci de l’Alta Garrotxa en el marc del projecte FloraLab+, cofinançat pel Programa Interreg VI-A Espanya-França-Andorra (POCTEFA 2021-2027), amb el suport de la Generalitat de Catalunya, l’Estat francès, el Govern d’Andorra i els socis beneficiaris del projecte.