
El proper dissabte 20 de setembre, el Consorci de l’Alta Garrotxa organitza una sortida matinal per descobrir la flora i la vegetació de la muntanya del Mont, un espai d’elevat interès botànic i paisatgístic dins del territori de l’Alta Garrotxa.
L’activitat estarà guiada per Xavier Oliver, botànic de la Institució Catalana d’Història Natural, que ens conduirà a través d’un recorregut d’uns 5 km i 240 metres de desnivell, amb una dificultat fàcil i una durada aproximada de 4 hores. Durant la sortida s’identificaran diferents comunitats vegetals i espècies de flora d’alt valor patrimonial, algunes de les quals estan incloses al Catàleg de flora amenaçada de Catalunya.
La sortida és una oportunitat única per aprofundir en el coneixement del patrimoni natural de la muntanya del Mont, en un moment de l’any especialment interessant pel que fa a la identificació de plantes en floració tardana.
Informació pràctica:
- Punt de trobada: Monestir de Sant Llorenç de Sous
- Hora d’inici: 9:00 h
- Accés: Des de Cabanelles, prendre la carretera cap al Santuari de la Mare de Déu del Mont
- Què cal portar: Lupa, llibreta d’apunts, calçat adequat per caminar per terreny de muntanya, aigua i esmorzar
- Inscripcions: Activitat gratuïta amb inscripció prèvia a info@altagarrotxa.org
Aquesta activitat forma part del programa de sensibilització i divulgació del patrimoni natural impulsat pel Consorci de l’Alta Garrotxa, amb el suport de la Generalitat de Catalunya i en el marc del projecte FloraLab+, que té per objectiu la conservació i divulgació de la flora amenaçada i el foment de la recerca i el coneixement botànic al territori.